indonesische batiks

  • lotte van der Linden

    Hallo medequilters en stofjesfanaten,

    Ik heb weer eens een moeilijke vraag: waar o waar kan ik van die mooie Indonesische batiksstoffen kopen? Jullie kennen ze vast wel zoals bijvoorbeeld die prachtige Javaanse sarongs. Ik ben al naar een aantal stoffenmarkten en winkels in mijn omgeving (Arnhem) geweest, bij diverse quiltwinkels gevraagd, maar het is toch wel erg moeilijk. Voor alle zekerheid: ik bedoel dus niet de Hoffman Batiks, Die zijn ook prachtig maar niet voor dit project.

    Alvast heel hartelijk dank voor het meedenken, Lotte.

  • marianG

    Bij tropisch tuincentrum de Evenaar in Etten Leur verkopen ze indonesische batiks op de rol

  • cuny

    Heb je al eens in een wereldwinkel gekeken?

  • claartje

    Heb je niemand in je omgeving die binnenkort naar Indonesie gaat?. Daar kosten ze bijna niets en heb je originele. Succes!. Groetjes, Clara

  • Rita

    Kijk eens bij Jan Sikkes (als je die in de buurt hebt) daar zag ik laatst een paar rollen echte batiks liggen.gr. Rita

  • gerda

    Met de paasdagen is er altijd een pasar malem in de IJsselhallen in Zwolle. Daar worden ze ook altijd verkocht. Maar dan moet je nog wel een tijdje wachten.

    succes ermee.

    Gerda

  • Manon Baaijens

    Kijk eens op www.quiltlapjes.nl. allerlei soorten en niet zo duur.

  • desiree

    door te infomeren bij sikkel ben ik erachter gekomen dat ze wel batic hebben maar geen indonesische jammer wel een heleboel quiltstoffen

    dus mischen een tip voor iedereen gr loekie

  • Anita

    Beste Lotte,

    Ik woon in Singapore en daar heb je ( de Javaanse sarongs ) te kust en te keur.

    Verschillende soorten batik in vele kleuren , prijs hangt af of het een handbatik is of stempel , maar je hebt ze ook al wel heel voordelig.

    Zou het wel voor je willen opsturen ( misschien zijn de verzendkosten wel meer ?)

    Hoor wel van je.

    Groetjes Anita

  • joes

    was afgelopen maandag op de Westerstraat in Amsterdam elke maandagmorgen markt daar was er te kust en keur.

    groetjes Loes