indonesische batiks

  • Anita Vlijtige Handjes

    Ik weet niet of je in Brabant woont maar bij de Greef hebben ze wel eens batik met mooie motieven liggen. Op mijn blog staat ook een mooie die ik daar gekocht heb.

  • Lotte van der Linden

    Sjonge dames, wat een hoop reacties! En goede tips! Ik hoorde ook van een vriendin dat er op de Albert Kuyp een kraam is die batikstoffen verkoopt, alleen op vrijdag en zaterdag. Wat heerlijk toch dat prikbord, het lezen ervan is bijna net zo verslavend als onze gezamelijke hobby: het patch en quiltwerk.

    Anita: Ik denk dat de verzendkosten inderdaad te hoog worden, maar dank je wel voor je bereidwilligheid.

    Cuny: onze wereldwinkel in Arnhem heft het niet, die in de directe omgeving helaas ook niet, zal wat verder weg moeten!

    Clara: Ja, er gaat inderdaad volgende week zelfs al iemand naar Indonesië, maar de quilt die ik samen met een aantal collega's ga maken is juist voor haar! Aan de ene kant allemaal echte Hollandse stofjes en de andere kant van die Indonesische batiks. Ik heb er een stuk of acht verschillende in mijn eigen voorraad, maar (jullie kennen dat ongetwijfeld ook) dat is niet genoeg om voldoende variatie aan te kunnen brengen.

    MarianG: Etten Leur is me net iets te ver weg, maar wie weet ga ik binnenkort erl weer een keertje op familiebezoek in Zeeland, dan kunnen we altijd een kleine detour maken.

    Rita: Ik heb de site van Jan Sikkes bekeken en ga binnenkort een keertje naar Apeldoorn om in een van zijn winkels te snuffelen. In Apeldoorn schijnt ook een grote stoffenmarkt te zijn, dus twee vliegen in een klap.

    En die tip van de Westerstraat vind ik ook geweldig, gewoon een lekker dagje vrij nemen en als toerist naar Amsterdam. Zijn DH&W en Birdblocks dan ook open? Maak ik er helemaal een fantastisch daje uit van!

    Lieve quiltvriendinnen: nogmaals hartelijk dank voor het meedenken, Ik heb hier echt heel veel aan! Lotte.

  • wilma nooij

    er is inderdaad op de albert kuyp een kraam, volgens mij is dat de zelfde die op maandag op de westermarkt staat, en is dat ook weer dezelfde kraam die bij www.quiltlapjes.nl hoort.

    groeten wilma nooij

  • marietje

    kijk eens op marktplaats

  • Manon Baaijens

    Misschien nog een tip om eens bij een stoffenspektakel te kijken. Morgen is er één in Zwolle in de IJsselhallen.

  • stuupke

    ik vind het jammer dat ik niet eerder je vraag heb gelezen. Ik heb n.l. in mijn voorrad een aantal stukken liggen die iemand me eens heeft gegeven toen ze hoorde dat ik patchte. Ik wil je ze wel alsnog opsturen tegen de portokosten. Dan komen ze toch nog eens goed terecht.Zels werk ik het liefst met zijden stropdassen en hoffmannbatiks. Laat me maar weten of je ze nog kunt gebruiken.

    Trudyenwil@live.nl

    Succes verder.Stuupke.