Geachte mede Quilsters,
Toen mijn vriendin in de trein naar Deventer(Quiltshow) mij op Quilten.startpagina attendeerde, leuk dacht ik een site voor quiltsters.Maar mijn animo is behoorlijk getemmerd.
Merendeel wat op het prikbord komt heeft helemaal niets met quilten te maken.
Allemaal prive chats die je elkaar als je elkaar goed kent ook kan mailen.
Ik ken Cuny niet ook haar dh niet dus wat heb ik aan die informatie als hij is vertrokken etc. Budget vraag,als je leest dat de een honderden euro's besteed en later lees je 2.50 euro per week ik weet het die mevr hoeft het niet op het prikbord te zetten maar het geeft toch te denken en het raakte mij dat grote verschil.
Als er dan een discussie ontstaat wat menig quilster bezighoudt worden er een aantal vrouwen prikkelbaar en er wordt over meneer Gielens geschreven wat niet erg netjes is.Ik heb vanavond alles nog eens doorgelezen maar ik kan er geen onvoltogen woord in vinden wel dat hij de kern van de zaak bij de hoorns vat dat er een duidelijk veschil moet komen tussen Quilts en Textiel Art.Duidelijke toelatings en groepsindeling want er hingen prachtige Quilts het publiek koos duidelijk voor een Quilt. Is het niet voor en door quilters of komt de commercie zo erg om de hoek.Van mij mag er best Textiel Art maar ga het apart beoordelen want drie lagen op elkaar is geen quilt.
Waarom geen jury rapport???
Een aantal keren heb ik op de site van Veldhoven gekeken.
Tot vanmiddag stond er nog met grote letters Traditioneel en Artquilttentoonstelling.
Ik wilde ze nog mailen dat ze het Japanse boek 100 quilts eens moesten bekijken
allemaal Traditioneel maar allemaal ART.
Maar vanavond kon ik het niet meer op de site van Veldhoven terug vinden??
Ik heb niemand willen kwetsen ik blijf mij inzetten dat er verschil in beoordeling moet zijn tussen Quilts en Textiel art.
Voor de goede orde ik heb geen idee wie meneer Gielens is en ik ervaar het als een belediging als iemand commentaar geeft doe de groeten aan Henk!!!!
Anna