Anna's mening en teleurstelling in de quiterspagina

  • anna wolters

    Geachte mede Quilsters,

    Toen mijn vriendin in de trein naar Deventer(Quiltshow) mij op Quilten.startpagina attendeerde, leuk dacht ik een site voor quiltsters.Maar mijn animo is behoorlijk getemmerd.

    Merendeel wat op het prikbord komt heeft helemaal niets met quilten te maken.

    Allemaal prive chats die je elkaar als je elkaar goed kent ook kan mailen.

    Ik ken Cuny niet ook haar dh niet dus wat heb ik aan die informatie als hij is vertrokken etc. Budget vraag,als je leest dat de een honderden euro's besteed en later lees je 2.50 euro per week ik weet het die mevr hoeft het niet op het prikbord te zetten maar het geeft toch te denken en het raakte mij dat grote verschil.

    Als er dan een discussie ontstaat wat menig quilster bezighoudt worden er een aantal vrouwen prikkelbaar en er wordt over meneer Gielens geschreven wat niet erg netjes is.Ik heb vanavond alles nog eens doorgelezen maar ik kan er geen onvoltogen woord in vinden wel dat hij de kern van de zaak bij de hoorns vat dat er een duidelijk veschil moet komen tussen Quilts en Textiel Art.Duidelijke toelatings en groepsindeling want er hingen prachtige Quilts het publiek koos duidelijk voor een Quilt. Is het niet voor en door quilters of komt de commercie zo erg om de hoek.Van mij mag er best Textiel Art maar ga het apart beoordelen want drie lagen op elkaar is geen quilt.

    Waarom geen jury rapport???

    Een aantal keren heb ik op de site van Veldhoven gekeken.

    Tot vanmiddag stond er nog met grote letters Traditioneel en Artquilttentoonstelling.

    Ik wilde ze nog mailen dat ze het Japanse boek 100 quilts eens moesten bekijken

    allemaal Traditioneel maar allemaal ART.

    Maar vanavond kon ik het niet meer op de site van Veldhoven terug vinden??

    Ik heb niemand willen kwetsen ik blijf mij inzetten dat er verschil in beoordeling moet zijn tussen Quilts en Textiel art.

    Voor de goede orde ik heb geen idee wie meneer Gielens is en ik ervaar het als een belediging als iemand commentaar geeft doe de groeten aan Henk!!!!

    Anna

  • Carla C.Zeist

    Ik vind het erg jammer dat je teleur bent gesteld, misschien was je niet goed op de hoogte hoe prikborden werken maar dat is niet anders dan het dagelijkse leven en zeker het gezamenlijk quilten vroeger en nu is doorspekt van persoonlijke gesprekken op dit prikbord is het meestal nogal rustig maar af en toe is er een pittige discussie daar is niks mis mee als je het maar netjes houd verschillen zullen er altijd zijn in smaak en menig (en butget).

    Door langer deel te nemen (en af en toe de berichten te laten voor wat ze zijn) leer je elkaar kennen, er zijn prikbord dagen waarop we elkaar persoonlijk leren kennen hoeft niet als je geen zin hebt maar voor vele is het een waardevolle aanvulling.

    Ik zou zeggen geef ons nog een poosje de kans want er is voor iedereen wel wat te leren wij ook van jou! Gtroetjes Carla C.

  • Henny

    Nou, daar zaten we echt op te wachten: iemand die een groot aantal enthousiaste vrouwen (die ook nog quilten), gaat vertellen dat er op het prikbord teveel verhalen zijn die niets met quilten te maken hebben.

    Het prikbord is veel meer dan alleen een prikbord voor quilters, het voorziet in een behoefte. Ik vind het heerlijk om alle verhalen te lezen, ook waar OT bij staat en degenen die dat niet willen, hoeven het toch niet te lezen?

    En als je dan toch zo nodig jouw mening wil spuien, laat dan ook gewoon je mailadres zien………..

    Henny

  • Willeke Sneek

    Anna, jammer dat je het zo ervaart, maar ik ben het eens met Carla.

    Soms gaat het een tijdje op het prikbord over andere dingen dan het quilten. Je bent vrij om deel te nemen aan het lezen of reageren op alle items.

    Inderdaad als er OT bij staat kun je het meteen overslaan, want dan gaat het niet over quilten.

    Zeker 60 prikborders hebben elkaar laatst ontmoet in Assen en tussen verschillende is er een band ontstaan, waardoor er ook ruimte is om andere dingen in het leven met elkaar te delen.

    Ik doe nu zo'n jaartje mee op het prikbord en heb gemerkt dat het (net als in het gewone leven) in golfbewegingen gaat.

    Tijden heel veel quiltgerelateerde items en dan weer eens wat minder.

    Maak je eigen keuze, maar schuif het niet meteen helemaal aan de kant, want dan mis je toch hele mooie foto's van quilts.

    Ik wens je wijsheid met een knipoog! ;)

    groetjes, Willeke

  • anneke

    Beste Anna,

    Het is jammer dat je het prikbord niet leuk vind. Ik zou zeggen: gewoon niet meer kijken en lezen. Ik behoor tot de vele lezers van het prikbord en plaats heel soms een berichtje.Ik lees ook niet alles. Ik klik dan gewoon vorig bericht aan, dat mag, dat is het recht van prikbordlezeressen. We hebben een gezamelijke hobby en daarover en over ons persoonlijk leven, voor zover we dat kwijt willen op het prikbord, maken we melding op het prikbord. Niets is verplicht.

    Maar ik weet wel dat ik door dit prikbord en mijn hobby heel veel mensen heb leren kennen, ik ben daardoor lid geworden van een quiltbee, ik mail met een aantal medequiltsters en ik heb er warme vriendschappen aan over gehouden.

    Soms is het prikbord ook onuitstaanbaar, maar ik denk dan maar zo ik ga even langs de onderwerpen en wacht tot er dingen voorbij komen die leuk zijn. En die komen met grote regelmaat langs. Ik heb al heel veel foto's van quilts gedownload. Ik put er soms ook inspiratie uit. Er komen soms vragen langs waar ik ook weer van kan leren.

    Maar vooral het is niet verplicht het is alleen leuk en iedereen is vrij om mee te doen.

    Groeten,

    Anneke

  • Janny

    Kunnen wij eindelijk weer eens overgaan tot de orde van de dag…..!!!!!!!!!!!Pffffffffff……

    Janny

  • cuny

    Anderen gingen mij vanavond al voor met antwoorden en meneingen op deze topic die ik met hen deel.

    Omdat mijn topic van vandaag aangehaald wordt wil ik toch even mijn reactie hierop geven:

    Ik vind het jammer dat Anna teleurgesteld is in het PB. naar ik begrijp wordt dit veroorzaakt door de “Waalre-discussie” en de budget-topic (helemaal quilt-onderwerpen denk ik) en door mijn bericht dat Peter even van honk is.

    Voor wat de eerste 2 onderwerpen betreft kan ik zeggen dat deze mij ook niet na aan het hart liggen, om die reden ben ik daar niet op gaan reageren.

    Dat mijn DH even afwezig is, heeft echt wel met PB te maken, want hij schrijft af en toe ook een berichtje en daarnaast helpt hij bij de publicatie van de PAVE blokken en bij de organisatie van de PB dag in april.

    Toch wel handig als mensen die een e-mail naar hem sturen op de hoogte zijn van zijn afwezigheid c.q. eventueel sporadische presentie.

    Tot zover dit.

    Wat ik verder kwijt wil is het feit dat ik sinds vorig jaar november het prikbord volg en daar regelmatig ( hum hum) een steentje tracht bij te dragen.

    Ik realiseer mij dat het voor nieuwkomers even lastig is om ingelezen te raken, dat had ik zelf een jaar geleden ook.

    Mijn ervaring is dat op het PB veel te zien, te beleven, te lachen, te huilen en zeker ook hartelijkheid te geven en te ontvangen valt, er in thuis raken gebeurt snel genoeg.

    In dit afgelopen jaar zijn er heus wel discussies geweest, die niet altijd even verdraagzaam waren, maar er werd altijd wel door anderen gemaand tot een “pas op de plaats”, of er kwam een uitleg over hoe , wat waarom en zo.

    Van roddel en achterklap,heb ik zelfs nooit iets vernomen en dat heb ik bij andere vrouwengroepen wel anders meegemaakt!

    Maar door de bank genomen is het PB echt wel oké en uit eerdere reacties van Anna had ik het gevoel dat zij er ook leuk bij hoorde.

    Wat mijzelf betreft ben ik reuze blij dat ik bij de het “PB clan” hoor en ik zou het vor geen goud willen missen!!!!!!!!

    Het PB is er voor elkaar en door elkaar!!!!!!!

    Welterusten en allemaal een fijne en vooral veilige nacht en dag in deze stormachtige uren.

    Cuny

  • Marjolein Ztm

    Het is heel simpel, het pb is een grote familie. Of als je dat een beetje te zwaar vind: allemaal collega's.

    Het motto:

    Van, voor , door en over quilters en quilsters.

    En we leven allemaal met elkaar mee.

    En als je het niet wilt lezen sla je het gewoon over.

    Simpel toch.

    En ik heb al veel zogenaamde niet quiltdingen opgestoken.

    Groetjes Marjolein

  • jannie w

    Anna.

    Het prikbord is een klankbord van het dagelijks leven met de lusten en de lasten.

    Quilten doen we allemaal anders zouden we dit niet lezen, soms gebeuren er dingen die je niet kunt voorzien of dingen die je wilt delen of raad vraagt, daar is niets mis mee.

    Mensen praten op hun werk ook over prive dingen.

    Stoor je je op pb over dingen of vindt je dat dat niet hoort nou je hoeft het niet te lezen, niemand verplicht jou om het pb te openen, je bent teleurgesteld, nou ik ook over jou reaktie.

    Hier wordt ik een beetje prikkelbaar van.

    Over de orde van de dag, op die moment is dit de orde van de dag, dit moet uit de wereld en dat kan alleen door er over te praten.

    jannie w

  • mariad

    Beste Anna,

    hoe kunt u nu teleurgesteld zijn in het PB ? Het is op internet en iedereen is vrij om langs te komen en evt.zijn hobby te delen.menigeen leest alleen en komt niet iets melden of zeggen,ik bv.ben al anderhalf jaar lid en zeg weinig tot niets ,ik lees wat ik wil of ik lees het niet.geef reactie of niet.vrije wil is het mooiste v internet.u doet net of u gestalkt wordt op het pb? Mia doet altijd haar best om het zo fijn mogelijk te maken en open te zijn voor iedereen.,zelfs voor ene Henk? Wees vrij en geniet wat u wil lezen ….of niet!

    Wens u het beste en veel plezier met quilten!

    groetje mariad:)