Karin Pieterse

  • pauline

    Hallo allemaal,

    Vandaag heb ik wat zitten te rommelen tussen mijn quiltboeken en heb weer genoten van de boeken van Karin Pieterse. Toen ik zo'n jaar of 20 geleden met patchwork begon was het eerste boek van haar een beetje mijn “bijbel”. Alles wat ik op de les geleerd had, kon ik in het boek nog een nalezen.

    Nu zit ik me af te vragen of iemand weet hoe het met haar is. De laatste jaren zijn er geen boeken meer verschenen van haar. Ik ben gewoon nieuwsgierig naar iemand die in de beginjaren zo belangrijk voor me was (op patchworkgebied)

    Ben benieuwd naar jullie reacties,

    Pauline

  • Loes Geurts

    Pauline,

    In 1992 heb ik de eerste cursus gevolgd bij Karin Pieterse, toen nog in Utrecht bij Coleta Grimmelt, ik heb toen een sampler gemaakt en Karin heeft toen in haar boek wat net was uitgekomen een boodschap voor me geschreven. Het boek is me dan ook erg dierbaar. Ik weet dat ze twee jaar geleden nog een cursus gegeven heeft bij Carol Cox in Utrecht.

    Volgens mij doet ze een enkele keer nog wel een cursus als ze daarvoor wordt uitgenodigd.

    Wel leuk om te lezen dat je ook veel aan haar boek hebt gehad, ik heb al haar boeken die ze heeft geschreven en kijk er nog regelmatig in.

    groetjes Loes.

  • Jeanne

    Ja, ik heb ook veel aan het boek van Karin Pieterse. Ik geef en n.l. les uit en heb de twee boeken van haar. Alles staat er zo duidelijk in…..

    Ik denk wel dat zij het leuk zal vinden als ze dit leest.

    Groetjes Jeanne

  • wilma nooij

    ik heb haar inderdaad twee jaar geleden bij carol cox op de open dagen ontmoet, en zou het seizoen daar les geven. ik koester haar boeken ook en ben ook wel benieuwd naar haar.

    groetjes wilma

  • loes reijntjes

    Heerlijk om te horen dat jullie ook zoveel van Karin Pietersen geleerd hebben Ik heb ook in 1992 les van haar gehad in Utrecht en daarna verslaafd aan lapjes en alles wat met quilten te maken heeft,

    Zij maakte van die mooie quilts waar je helemaal bij stond te kwijlen, jammer dat je nog zo weinig van haar hoort.

    Ik heb de map van toen met al de patronen en mallen nog en gebruik ze regelmatig.

    groetjes Loes R

  • jolie-marmaris

    “Handboek voor patchwork en quilts” Ook mijn eerste boek een kadoo van mijn moeder.

    Heb daar zoveel aan gehad en daarmee is eigenlijk ook alles begonnen.

  • Annette S.

    Ik heb het handboek voor patchwork en quilts toen voor mijn verjaardag gehad van onze kinderen,die toen nog klein waren. Ook ik gebruik het boek nog regelmatig als naslagwerk, ik heb meerdere boeken van haar en die worden regelmatig gebruikt.

    Annette

  • chrissy

    hoi

    ik heb haar boek ook gekocht op aan raden van (de prikbord mensen) en ben er super blij mee ik heb mijn eerste quilt er van gemaakt ,, althans vandaag is de top af gekomen ..

    zal morgen een foto op het prikbord zetten het is nu telaat . zat juist te kijken voor stof voor de achterkant en de vulling en ja het is dan zo 1uur dus ik ga nu maar naar bed . slaap ze tot morgen .

    christine vd A

  • Elly

    Ook voor mij is dit het eerste boek op quilten en ik heb hier alles uitgeleerd. Gekregen voor Kerst van mijn ouders toen ik net met quilten was begonnen een paar jaar geleden. Het blijft een heerlijk boek ook om gewoon in te bladeren.

    groetjes Elly