strijkijzer met plaklaag van de vlieseline

  • Elly L.

    Ik heb het weer voor elkaar. Vorige keer met de applicatie maken is de plak van de vlieseline op mijn strijkijzer gekomen. Ik dacht dat ik het er af had gekregen, dus niet. Nu ik hem weer ging gebruiken, begon de strijkijzer door de warmte weer te plakken. Heeft iemand de gouden tip om mijn strijkijzer weer schoon te krijgen?

  • Ellie's Quiltplace

    Hallo Elly,

    Ik neem een oud washandje, maak de punt nat met een klein beetje koud water en dan een klein druppeltje afwasmiddel erop. Dit wrijf ik over de (warme) zool van het strijkijzer. Wel oppassen met je vingers!!! Dan is de plak er zo af!

    Succes!

    Groeten,

    Ellen

    http://elliesquiltplace.web-log.nl

  • Carla C. Zeist

    Er is een stift voor te koop ik denk bij een winkel die ook fournituren verkoopt of bij zo'n kraam op de markt.

    Even de bout lauw laten worden met de stift insmeren en op een oud doekje schoon strijken dit doe we allemaal zo af en toe hoor maar laat ik voor mijzelf spreken.

    Die stift ligt bij mij nooit ver weg!

  • quiltmuts

    hoi Elly het is wat Carla zegt we hebben er allemaal wel eens mee te maken

    ik gebruik bakpapier(van AH is de beste)

    en leg die onder de bout en een stuk op mijn plank

    succes Tina

    ps om de bout schoon te maken gewoon beetje jif,ik gebruik GEEN stoomstrijkijzer!!

  • Elly L.

    Bedankt voor de tips. Ik heb zelfs bakpapier gebruikt, maar dan moet je natuurlijk wel de goede kant gebruiken, ha ha.

    Bovendien gebruik ik er een reisstrijkijzer voor, maar die heb ik te leen van mijn zus (zij heeft hem niet nodig) en dan ga ik er zo mee om :S Wat ben ik blij dat ik niet de enige ben.

    Vanavond maar eens proberen om schoon te maken.

    Prettige dag allemaal

  • Mien van Nuland

    Hallo Elly, volgens mij kun je de stift ook bij blokker kopen, succes Mien

  • Erica V

    Met die stift moet je wel uitkijken: niet iedere strijkzool kan ertegen.

    Ik heb hem ooit gebruikt en kon toen meteen mijn dure strijkijzer op de schroothoop gooien….:(

  • eulilia

    Hoi Elly,

    Als het mij weer eens overkomt laat ik het strijkijzer koud worden en dan ga ik er voorzichtig overheen met een groen schuursponsje.

    Mijn ijzer heeft een gladde glanzende zool en het werkt prima.

    groetjes, Lia.

  • Johanna M

    Hallo

    ik haal e ook wel een kaars over de warme bout

    gaat ook prima

    gr \johanna

  • Elly L.

    Ik heb het eerst met afwas geprobeerd, lukte het niet (oke het was inmiddels al hardnekkig). toen met Jif, lukte ook niet en toen met Jif en een schuursponsje. Hij is nu schoon, maar ik heb nog niet geprobeerd of de strijkijzer het nog doet.

    Maar de stift ga ik zeker kopen, moet alleen de hele week werken, dus ik moet daar nog even mee wachten.

    Allemaal bedankt voor de tips.

    fijne avond nog (voor hoelang hij nog duurt)