Templar - wie weet waar te koop

  • Mieneke1

    Hoi allemaal,

    Erin Russek gebruikt voor het maken van applicaties Templar.

    Templar lijkt mij hetzelfde als Paternoplaat maar dan hittebestendig.

    Ik ga er nu van uit dat ik geen strijkbout op de Paternoplaat kan gebruiken.

    Mocht dat wel het geval zijn: dan hoor ik dat natuurlijk graag van iemand die er volop ervaring mee heeft!

    Voor het gemakt voeg ik een link bij van Templar wat Erin Russek gebruikt:

    http://erinrussek.typepad.com/photos/applique_tutorial/4.html

    Kortom mijn vraag:

    Wordt Templar ook in Nederland verkocht? Zo ja: waar?

    Of is er iets soortgelijks te koop: stevig spul, doorzichtig en hittebestendig.

    Het lijkt mij namelijk ideaal om te gebruiken.

    Ik kijk uit naar jullie reacties,

    vriendelijke groet,

    Mieneke

  • Digna

    Hoi Mieneke,

    Het klopt precies wat je zegt: Templar/Mylar is hittebestendig en kan dus onder de strijkbout. Paternoplaat “smelt” en vervormt als je de strijkbout erop zet (ook al zit er stof tussen, het kan gewoon niet tegen de hitte). Ik heb ooit ergens een plaat Mylar gekocht (van dezelfde fabrikant als de paternoplaat), in Nederland, bij een quiltwinkel, maar het is al zo lang geleden dat ik niet meer weet welke. Misschien was het bij Quilting Together (quilting.together@hotmail.com), daar zou je kunnen informeren. En hopelijk komt iemand anders met wat meer duidelijkheid.

    Succes met je zoektocht!

    Groeten van Digna

  • Elly L.

    Ik weet dat mylar hier te vinden is Birdblocks

  • Petra

    Hoi Mieneke,

    Wij verkopen Mylar, en ik denk dat iedere quitwinkel het wel verkoopt, maar dan wel onder de naam Mylar. Ik weet niet in welke regio je woont, maar ik zou eens informeren bij de quiltwinkel bij jou in de buurt.

    Vriendelijke groet,

    Petra

  • Henny

    Hallo Petra, wie zijn ‘wij’?

    groeten, Henny

    Petra Schreef:

    ——————————————————-

    > Hoi Mieneke,

    >

    > Wij verkopen Mylar, en ik denk dat iedere

    > quitwinkel het wel verkoopt, maar dan wel onder de

    > naam Mylar. Ik weet niet in welke regio je woont,

    > maar ik zou eens informeren bij de quiltwinkel bij

    > jou in de buurt.

    >

    > Vriendelijke groet,

    >

    > Petra

  • Esther

    Hoi Mieneke,

    Paternoplaat smelt inderdaad als je het strijkt, heb ik ondervonden. Dat was schrapen… Ik vond Mylar laatst in de VHZ Webshop. Zie

    http://www.vhz.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=864&category_id=54&option=com_virtuemart&Itemid=9

    Het zou wel fijn zijn als ze zulk duur spul per velletje verkopen. Kun je het ook eerst uitproberen. Maar misschien zijn er quiltwinkels zoal die van Petra (Prins?) verpakkingen zelf wel openbreken.

    Voor hittebestendige cirkels kan ik je van harte de ‘Perfect Circles’ van Karen Kay Buckley aanraden. Die zijn echt (tja) perfect. Perfect rond en handig. Ik ben van plan de helft van mijn set (perfect circles and bigger perfect circles) te verkopen. Ik gebruik ze toch nooit allemaal tegelijk. Van de kleinere zaten er vier in de verpakking en van de grotere twee per stuk. Omdat je het kunt strijken en zo droog kunt stomen, is de helft van de cirkels voor mij genoeg. Hoop ze binnenkort op de paginamarkt te zetten, met meer advertenties. De Perfect Circles vind je hier:

    http://www.aztec-rose-crea.com/advanced_search_result.php?keywords=buckley&x=0&y=0

    Succes, en strijk inderdaad maar geen paternoplaat,

    Hartelijke groet,

    Esther

  • kaatjesquilts

    De hittebestendige mylar is ook te koop bij Aztec-Rose. Ik gebruik het ook en het is ideaal voor bijv. appliceren. Ik maak er mijn mandjes mee.

    Groetjes,

    Karin

  • Marja-Brabant

    http://www.q-wish.nl/

    Kijk eens op deze site in de webshop.

    Marja-Brabant

  • Rita M.

    zou dat niet uit te proberen zijn met de lamineer folie ,?als dat uit het apparaat komt is dat ook warm.

  • Mieneke1

    Hartelijk dank allemaal voor jullie reacties.

    Jullie hebben me echt verder geholpen!

    Ik woon helaas niet echt bij een quiltwinkel in de buurt (misschien ook maar goed).

    Aanschaffen via het internet moet zeker gaan lukken.

    Fijn weekend verder,

    groeten, Mieneke