Een vraagje???

  • jl_quilting

    Kan je het patroon om door te quilten op theezakjes papier tekenen en op het blok spelden en dan doorquilten?

    Of is er een andere manier?

  • Babette

    Ik gebruik dan soluvlies :)

  • fien777

    ik gebruik bakpapier van de lidl…..

  • jl_quilting

    Babette, wat is soluvlies? En waar kan je dat kopen?

  • Babette

    Wateroplosbaar vlies Jeanne, niet zo stug als papier. Heb jij het destijds niet gebruikt bij mijn workshop??

    Ze hebben het bijvoorbeeld bij Naaimachinehandel van Huissteden, verder weet ik het eigenlijk niet, want ik kom nooit in quiltwinkels.

    Ze sturen ook wel op.

  • liesbeth a

    Ik teken het patroon inderdaad op theezakjespapier en speld dit o de quilt vast. Dan quilten. Je moet wel rekening houden dat je niet te dik tekent, want dan kan het (lichte) garen een beetje donker worden.

    Naderhand trek ik het papier voorzichtig weg.

    Heb dit altijd zo gedaan en het gaat nog steeds heel goed.

    Ben nu de diamantjes met quilters masking tape (een soort smalle verf-tape) aan het doorquilten voor de rechte lijnen. In de witte diamanten en de zijkanten ga ik verder met het theepapier.

    Maar er kunnen nog op meerdere manieren gequilt worden: aan ieder de eigen keus.

  • Foxy50

    Ik gebruik ook theezakjespapier. Doordat je bij het quilen de draad wat aantrekt, werkt het als een soort perforatie. Daarna kun je het papier er voorzichtig afscheuren.

    Groetjes,

    Nel

  • Elly L.

    Ik heb het getekend op theezakjespapier en daarna op stof getekend met de blauwe in water oplosbare stift. Papier eraf en je kunt quilten, maar dit was wel bij het handquilten

  • jl_quilting

    Ik ga theezakjes papier gebruiken.

    Daar heb ik genoeg van, maar het is nieuw voor mij.

    Weten jullie hoe ik het altijd deed?

    Niet lachen hoor….

    Ik trok het over op print papier, begon dan aan de buitenkant en telkens knipte ik een laagje weg van de mal.

    Boy dat was een heel werk en zo heb ik de hele SBS gedaan…..>:D<

  • Babette

    Maar wel super inventief!