Janome memory craft 8900

  • AnsvanDriel

    Ben op zoek naar beoordelingen over deze machine onder quilters. Heb wel wat gevonden op Canadese site, maar kan ik niet zoveel mee.

  • AnsvanDriel

    Ben op zoek naar ervaringen onder quilters die deze machine gebruiken.

  • lottemie

    Hallo Ans,

    Hier ben ik nog even terug. Hopelijk neem je het mij niet kwalijk dat ik nog een paar dingetjes vermeld.

    Bij de Pfaff Quiltexpression 4.0 zat een harde plastieken koffer bij , heel, degelijk.

    Bij mijn Janome zat een draagtas in textiel, deze gebruik ik om hem af te dekken thuis, wanneer ik hem niet gebruik.

    Ik kreeg er wel , let wel toen alleen bij het 8900 model, een grote plexitafel bij. Zo'n tafel kost al vlug ook heel veel.

    De grote ruimte onder de arm van de machine, vind ik heel erg handig. Ik denk dat die ruimte iets groter is dan van de Pfaff quiltexpression 4.0 en die biedt ook al veel ruimte.

    De janome weegt iets meer, maar hij is veel stabieler. De motor loop zacht. De machine trilt niet.Ik moet niet continu het “breiwerk” onderaan mijn stof zitten losknippen, en mijn spoel constant uit de machine halen. De draadspanning blijft goed. Goede verlichting ook. Pfaff had ook goede verlichting overigens.

    Omdat ik mijn Janome meeneem op cursus en op quiltvakantie heb ik een harde koffer voor het transport gekocht.

    Ik verkoop geen naaimachines , maar vermeld hier alleen mijn persoonlijke ervaringen met beide machines.

    Groeten

    Lottemie

    Ik verkoop geen naaimachines en wat ik hier vermeld heb is naar aanleiding van mijn persoonlijke ervaringen met de pfaff 4.0 en de janome 8900.

  • Yvonne Eijlders

    Ik heb nu ook de Janome 8900 en ben er heel erg tevreden over. Wat zijn de plusplunten:

    - groot werkgebied zowel tussen naald en de machine als links van de naald door de grote werktafel die er bij zit;

    - erg stil;

    - naaisnelheid is instelbaar;

    - kniehevel (handig als je aan het doorquilten bent);

    - boventransport.

    Minpuntje:

    - geen harde koffer/tas waar de machine in kan

    Maar zeker een echte aanrader!!