wie heeft er een Pfaff Quiltexpression 720 en wil mijn vrouw helpen?

  • Hans

    Beste quilters,

    Graag leg ik de volgende wat vreemde vraag aan jullie voor.

    Ik heb mijn vrouw Judith 3 of 4 jaar geleden voor Kerst een Pfaff Quiltexpression 720 cadeau gedaan. Een mooie en dure machine, maar omdat quilten haar grote hobby is, was me dit alles waard. Probleem is echter dat ze een hoge drempel ervaart om de machine te leren kennen. Ze durft hem niet te gaan ontdekken of ziet er gewoon tegenop. Met als resultaat dat ze al die afgelopen jaren gewoon met haar oude machine werkt…. en da’s natuurlijk heel jammer! Ik zou haar zò graag gunnen dat ze volop met de nieuwe Pfaff Quiltexpression 720 aan de slag ging. Mijn vraag is: heeft één van jullie deze quiltmachine en zo ja, ben jij bereid om 1-op-1 op een ochtend of zo - eventueel tegen betaling, dat is geen probleem - Judith vertrouwd te leren maken met haar Pfaff Quiltexpression 720

     Ik hoop dat jij kunt en wilt en dat we samen iets bedenken om het ook nog eens covid proof te doen. By the way: ik heb een erg leuke vrouw, dus het kan zomaar gezellig zijn :). Ik kijk enorm uit naar een reactie!!

    Hartelijke groet van Hans

  • Aaltje

    Beste Hans,

    Meestal wordt er door de winkel die de machines verkoopt ook een aantal lessen aangeboden, daar zou u het nog kunnen informeren. En verder worden er voor dit soort machines ook cursussen gegeven, zie bijvoorbeeld: https://www.schuring-naaimachines.nl/workshops-events/agenda/pfaff-quilt-expression-720-experience/

    Ik heb zelf een ander type Pfaff en heb een jaar of 10 geleden ook een cursus voor deze machine gevolgd. Daar heb ik destijds wel het nodige van opgestoken.

    Met vriendelijke groet,

    Aaltje Rechterschot